Să găsești angajatul ideal este întotdeauna o provocare, mai ales în situația în care vorbim despre un candidat ce ar trebui să aibă anumite skill-uri specifice. Acest lucru este și mai dificil în contextul pandemic, în care cei care au deja un job sunt mai reticenți la schimbare.
Totuși, primul pas pentru un proces de recrutare eficient este să dezvolți o strategie adaptată la contextul actual, dar și nevoile industriei în care activezi. Aceasta ar trebui să conțină: promovarea eficientă a posturilor disponibile, monitorizarea și colectarea aplicanților, contactarea candidaților, stabilirea interviului, desfășurarea interviurilor și colectarea referințelor.
Putem alege să ne creăm o strategie de recrutare în funcție de mai mulți factori, precum nevoia de adaptare la standardele unui loc de muncă modern și cea de a fi la zi cu ultimele trenduri din HR.
Ideea unui loc de muncă modern se află într-o continuă redefinire și pune în lumină un nou prototip al echipei sau angajatului ideal. Angajatul modern are o putere de adaptare rapidă, este obișnuit cu tehnologia, lucrează la un nivel de productivitate înalt și, în consecință, este dorit de multe companii. Iată ce ar trebui să conțină o strategie de recrutare, atunci când ai de recrutat un astfel de candidat:
Cea mai importantă parte a procesului decizional în cazul schimbării strategiei de HR este măsurarea impactului strategiei actuale. În acest fel, vei observa care sunt atât punctele slabe, cât și forte pentru a ști unde trebuie acționat și intervenit. Există o mulțime de moduri în care îți poți ajusta o strategie de recrutare. Chris Chancey, fondator Amplio Recruiting, a identificat câteva dintre cele mai eficiente strategii moderne de adaptare ale procesului de recrutare:
În HR este la fel ca în marketing. Trebuie să fii comerciant, să vinzi un produs, un serviciu, o imagine, un rol. Drept urmare, pentru a fi eficient este important să avem un job profile, mai exact să știm exact ce căutăm și cum arată candidatul ideal.
Așadar, este important să punem în balanță toate aspectele discutate și să gândim o strategie unică, adaptată momentului, care să reflecte valorile companiei și dorința selectării unui personal calificat.
Mulțumim clienților noștri pentru încrederea acordată!