Credibilitate si networking


Credibilitatea depinde de congruenta a trei aspecte din procesul de comunicare (cei trei “V” ai comunicarii: vizual, vocal si verbal).  

Networkingul are avantajul ca este gratuit, iar intelegerea/deal-ul se poate produce pe loc.

Ceea ce iti si doresti, adevarat?

Pentru a crea un networking de calitate, este necesar sa fii credibil.

 

Tu cat de credibil esti in ochii celor pe care ii vei cunoaste si cu care vei stabili o prima intalnire?

 

Autenticitatea, Increderea in Sine si Competenta. Consider ca orice profesionist indiferent de domeniul in care este trebuie sa bifeze aceste atribute.

In 1967 profesorul Albert Mehrabian a realizat un studiu despre comunicare care a devenit celebru in toata lumea.

Credibilitatea – sustine el – depinde de congruenta a trei aspecte din procesul de comunicare (cei trei “V” ai comunicarii: vizual, vocal si verbal).  

Pentru a ne bucura de credibilitate aceste elemente trebuie sa transmita acelasi mesaj. Haide sa ii luam pe rand si sa vedem cum putem sa ii optimizam:

 

  1. Credibilitatea Vizuala

Imbracamintea, postura si contactul vizual sunt elemente esentiale pentru crearea unei prime impresii favorabile. Doar 5 secunde sunt necesare de cand intalnesti o persoana pentru a-ti forma o prima impresie despre: cat de multi bani castiga, ce nivel de educatie are, ce aspiratii are si cat de inteligenta este. Doar vazand persoana si dand mana cu ea!

 

  1. Credibilitatea Vocala

Fii prieten cu vocea ta! Daca mananci cuvinte, inghiti silabe sau te balbai…e musai sa iti imbunatatesti dictia.

Iata cateva modalitati:

  • Antreneaza-te incercand sa vobesti tinand un creion intre dinti ;

  • Citesti un text dintro carte cu voce tare avand mare atentie la pronuntie;

  • Stimuleaza-ti vocea, fii atent/a la modul in care facem legaturile;

  • Vorbeste in fata unei oglinzi, pronunta toate cuvintele, accentuand silabele de care nu esti sigur, insistand pe finale sau pe a-uri, sau pe e-uri sau pe u-uri in functie de defect, pentru ca acestea sa fie usor de auzit si sonore.

Bine utilizata, vocea devine un atu major in relatiile cu ceilalti!

 

  1. Credibilitatea Verbala

Aceasta tine de competentele tale profesionale in domeniul in care te-ai format si lucrezi.

Pentru a face o prima impresie pozitiva, atunci cand te prezinti oamenilor de afaceri, te incurajez sa iti creezi si practici (inainte de intalnire) asa-numitul Elevator pitch sau prezentarea ta din lift, adica un discurs succint despre ceea ce esti si faci la nivel profesional, cu lungime maxima de o calatorie cu liftul (adapteaza-l in functie de cate etaje ai de parcurs!)

 

 

Congruenta intre Comunicarea Verbala si cea NonVerbala

Pe scurt, daca vrei sa inspiri incredere celor din jur, trebuie sa fii congruent: limbajul oral si cel al trupului trebuie sa comunice acelasi lucru.

In caz contrar, interlocutorul va receptiona mesaje contradictorii, iar procesul de comunicare va avea de suferit. 

Recunoasterea comportamentului incongruent face parte din instinctul nostru de supravietuire.

O „scanare” rapida a congruentei este instinctiva- un alt motiv pentru care primele impresii joaca un rol atat de important.

 

Sursa: https://mihaelastroe.ro/congruenta-intre-comunicarea-verbala-si-nonverbala 


Archive:

Your opinion is important to us!

We thank our customers for their trust!


Sus